Parfumul este folosit de mii de ani, insa in ultimul secol el a
devenit un accesoriu de moda obligatoriu si o sursa de profit
semnificativa. Laboratoare chimice si birourile de marketing se
straduie permanent sa elaboreze succese planetare, insa parfumurile
care au intrat in legenda au fost lansate din pasiune, in anii
70-80. Aceleasi esente si ingrediente ca cele de astazi ii fascinau
si pe grecii Antichitatii, care isi parfumau fiecare parte a
corpului cu un alt miros. Tunicile lui Alexandru Macedon emanau
aroma de sofran. Romanii isi hraneau animalele cu plante parfumate.
Hainele lui Ludovic al XIV-lea trebuiau spalate in apa cu
condimente si muschi, iar la Versailles porumbeii erau parfumati
inainte de a fi lasati sa zboare in salile de bal. Napoleon nu-si
incepea ziua pana nu isi turna pe corp si pe haine doua flacoane de
apa de colonie.
La acest eveniment vom descoperi care sunt aspectele ecomonice
implicate in lansarea parfumurilor si modul in care ele completeaza
imaginea unui creator de moda. Multitudinea de parfumuri de pe
piata sunt fabricate de cateva laboratoare iar marcile apartin unor
mari grupuri industriale. Atmosfera unei epoci este strins legata
de parfumuri celebre, produse si astazi, semnate Guerlain, Chanel,
Nina Ricci, Yves Saint Laurent sau Dior. Pentru cei in cautare de
originalitate, vom prezenta creatii de nisa si parfumuri
individualizate. Participantii se vor putea bucura de „mirosul”
unor parfumuri clasice, de manufactura, care continua o traditie
din sec XVII – Florascent Parfumeur. (prezentare in romana)
lector Mihai Cosmatchi
Data: 24 aprilie, 11:00
Taxa: 50 ron – taxa de participare include cafea si apa
Loc: Carol Parc Hotel, Aleea Suter nr 23-25 (harta)
Inscriere la – [email protected]